Free songs
Domů / Tipy & rady / Rozklíčovaný zákazník je nejlepší zákazník
Rozklíčovaný zákazník je nejlepší zákazník

Rozklíčovaný zákazník je nejlepší zákazník

Rozklíčování zákazníka znamená poznání jeho hlavních potřeb, na základě čehož jsou následně nastavovány vhodné marketingové strategie = je upravována nabídka zboží, ale také systém propagace a reklamy. Povězme si zde pár tipů, které mohou pomoci rozklíčovat zákazníky a klienty. Důležité je ovšem uvědomit si, že takové rozklíčování vyžaduje sofistikovanější znalost trhu a jednotlivých segmentů.

Co dokáže odhalit plastová karta?

Jednou z možností, jak poznat zákazníky, je vydání vlastních plastových věrnostních a podobných karet. Nejen, že z nich získáte informace o nákupech zákazníka, ale také o jeho četnosti návštěv obchodu. Plastová karta tedy nefunguje pouze jako prostředek pro výhody nakupujícím, ale rovněž skýtá nejednu informační hodnotu pro prodávajícího. Díky takovým kartičkám odhalíte preference zákazníků, což je pro rozklíčování velice důležité.

Zákaznická pozornost

Pokud chcete prodávat produkty, je nutné, abyste na ně upozornili zákazníky. Díky plastové kartě, při jejímž předání zákazníkovi si na oplátku vyžádáte jeho email, můžete cíleně oslovit zákazníka s konkrétní nabídkou. Máte-li propracovanější věrnostní systém, můžete dokonce emailem nabízet zrovna ten produkt, který váš zákazník pravidelně nakupuje, čímž si ho získáte zcela na svoji stranu.

Rozklíčování u větších a menších firem

Rozklíčovaný zákazník je opravdu tím nejlepším zákazníkem, nicméně tento proces nemusí být nikdy úplný a vyžaduje často poměrně náročné marketingové kroky. Složitější je to u velkých firem, jejichž služeb využívá mnoho zákazníků, menší firmy to mohou mít jednodušší. Rozklíčování je pro ně snazší už z toho důvodu, že se zaměří na klienty individuálně. A právě tehdy se ukazuje, že věrnostní plastové karty jsou neocenitelnou pomocí.

Pokud se vám podaří odhalit potřeby zákazníka, rozklíčovat ho, ovlivníte tím pozitivně positioning produktů, tedy jejich lepší postavení vůči konkurenci.