Nábytek do domácnosti není levným zbožím, které by bylo jen na krátký čas. Pořizujeme si jej na pět i více let, a proto věnujeme jeho výběru velkou pozornost.

Před nákupem si většina lidí pročítá letáky a navštěvuje webové stránky konkrétních prodejců nábytku.

Nakupování přes internet

Přibývá stále více těch, kteří při vybavování své domácnosti dávají přednost internetu před nákupem v kamenných prodejnách. Roste i obliba finálního dokončení nákupů on-line. Podle průzkumů tři z deseti Čechů navštěvují weby prodejců několikrát ročně, pětina pak i několikrát měsíčně. Podobný počet lidí si při vybírání vhodného nábytku prolistuje i letáky jednotlivých prodejců. Ke zdrojům inspirace patří i servery píšící o bydlení, které jsou co do obliby na třetím místě. Nejmenší zájem jeví spotřebitelé o specializované veletrhy zaměřené na bydlení a také o newslettery zasílané na e-mailové adresy.

On-line se pořizují hlavně menší kusy

Prostřednictvím internetu lidé hledají a nakupují zejména menší kusy sloužící k vybavení domácnosti. Týká se to například domácího textilu a různých dekorativních předmětů. Každý druhý dotazovaný by si pořídil do své domácnosti přes internet světla. Téměř stejný počet lidí by on-line cestou řešilo zahradní nábytek.

Jak je to s „velkým“ nábytkem

Například sedací nebo ložnicovou soupravu si většina lidí vybere na internetu, ale samotný nákup proběhne tradičně v kamenné prodejně, kde si jej mohou i vyzkoušet. Zejména u nábytku ve vyšších cenových relacích se projevuje tzv. ROPO efekt (Research on-line, purchase off-line – hledání on-line, nákup off-line).

Drobné věci a dekorace

Tento sortiment se těší u Čechů stále větší oblibě. Průzkum ukázal, že nové dekorace si 16% dotázaných pořizuje i několikrát za rok a více než jedna čtvrtina alespoň jednou ročně. Naopak stálicí oproti dekoračním předmětům jsou svítidla, která se vyměňují poměrně málo. Pouze 6% oslovených uvedlo, že svítidla nakupuje několikrát ročně, 15% jednou za rok a 35% dokonce po více než pěti letech.