Free songs
Domů / Ostatní / Láká vás franchising? Poradíme, jak si vybrat vhodný koncept
Láká vás franchising? Poradíme, jak si vybrat vhodný koncept

Láká vás franchising? Poradíme, jak si vybrat vhodný koncept

Máte podnikatelského ducha, který se u vás nezapře? Díváte se na věci okem obchodníka a chcete tuto vlastnost zužitkovat v praxi? Nebo jen toužíte vstoupit do světa podnikání, protože po tom už dlouhou dobu sníte? V každém případě stojí za zvážení franchising – podnikání na základě licenčních smluv. Mluvíme o podnikatelské příležitosti, kdy stačí “jen” naskočit do už rozjetého vlaku a vzít za páku.

Franšízové podnikání je pro mnohé velkým lákadlem. Už dávno nemluvíme o ničem, co by budilo v lidech rozpaky nebo nedůvěru. Je to poměrně oblíbený způsob, jak se dostat do světa byznysu a jak v něm uspět. S licenční smlouvou totiž získáte nejen záštitu známé značky, která má stránku propagace hravě zvládnutou, ale také získáte léty prověřené know-how čili cesta k úspěchu nebude už tak trnitá, jakou byla doposud.

Nejdůležitější je vybrat správný koncept

Pokud vás franchising láká, ptáte se, jaké kroky podstoupit, abyste rozjeli tento byznys. Tím nejzásadnějším a nejdůležitějším krokem je vybrat správný koncept, který by měl být vašemu srdci blízký. Nedívejte se jen na zisky, které můžete brzy vykazovat. Předně musíte vědět, že danému konceptu máte, co předat.

Na výběr dnes máte z více jak dvou stovek značek. Podle posledních průzkumů dávají Češi více přednost tuzemským společnostem, které jsou po stránce finanční daleko přijatelnější. Pokud si však troufáte na vystupování pod záštitou zahraniční společnosti, proč na ni nekývnout.

Vyberte si oblast, která vám není cizí

V České republice najdeme v každém jednotlivém odvětví řadu franšízových konceptů. Zastoupení mají v kosmetice, také v módě a mimo jiné i na poli farmářských produktů. V posledních měsících zájem roste hlavně o vzdělávací projekty, ale gastronomické franšízy jsou dlouhodobě nejoblíbenější. K čemu také směřuje pozornost, tak jsou obecně služby.